Free

The illogical meaning of food and drink | Sónia Marques

Event Information

Share this event

Date and Time

Location

Location

Oceanário de Lisboa S.A. Auditório Mar da Palha

s/nº Esplanada Dom Carlos I

1990-005 Lisbon

Portugal

View Map

Friends Who Are Going
Event description

Description

We rarely talk logically of food and drink. We speak of social relationships to rank food, convey sensuality, liken food and drink to fuel (yes fuel), to masculinity and femininity. It is important to understand how culture influences our eating and drinking behaviour, to then perceive how industrial brands and small producers signify (purport) their offers.

Bio:

Sónia founded Indiz in 2003, a company pioneering in market research, with a cultural angle. Going beyond the analysis of how consumers perceive communication, Indiz focuses on the messages clients such as Caixa Geral de Depósitos, NOS, Sonae, Sovena, Sogrape, Unicer, Immochan and Montepio convey. Sónia is a guest lecturer and professor at Porto Business School and participates regularly at Semiofest, the international congress for commercial semioticians. She also has experience as communications strategist within NovoDesign, where she was responsible for brand design, creating communication concepts and for content development.

---

A ilógica dos alimentos e das bebidas

Quando abordamos os alimentos e as bebidas raramente falamos de uma forma lógica. Falamos de relações sociais para categorizar o comer e o beber, falamos de sensualidade, de combustíveis (sim, de combustíveis), de masculinidade e feminilidade. Urge entender como a cultura nos configura os atos de comer e beber, para logo perceber como as marcas industriais e os pequenos produtores significam as suas ofertas.

Bio:

A Sónia lançou a Indiz em 2003, uma empresa pioneira em Portugal na área dos estudos de mercado a usar um ângulo cultural. No lugar de analisar a comunicação percepcionada pelos consumidores a Indiz debruça-se sobre as mensagens de clientes como a Caixa Geral de Depósitos, a NOS, a Sonae, a Sovena, a Sogrape, a Unicer, a Immochan e o Montepio. É formadora e professora convidada de diversas Universidades Portuguesas, como a Porto Business School, a Universidade Católica, a Faculdade de Economia da Universidade de Coimbra, o IADE em Lisboa e o ISCEM, entre outras. Participante e oradora regular do Semiofest, o congresso para semioticistas comerciais, tem experiência profissional na área de estratégia de comunicação dentro da NovoDesign, onde era responsável pela criação de novas marcas, elaboração de conceitos de comunicação e pelo plano de conteúdo dos projetos.

Share with friends

Date and Time

Location

Oceanário de Lisboa S.A. Auditório Mar da Palha

s/nº Esplanada Dom Carlos I

1990-005 Lisbon

Portugal

View Map

Save This Event

Event Saved