Panel de acciones
II FÒRUM AIGUA I TURISME
BONES PRÀCTIQUES DE GESTIÓ SOSTENIBLE DE L’AIGUA A establiments turístics de les Illes Balears
Cuándo y dónde
Fecha y hora
mié., 8 de feb. de 2023 9:00 - 14:00 CET
Ubicación
Park 5 - PARC BIT Park 5 - PARC BIT 07157 Andratx Spain
Acerca de este evento
L’aigua és un recurs que històricament ha estat limitat a la regió mediterrània. Un dels principals efectes del canvi climàtic a les Illes Balears és l’increment de les situacions d’escassetat d’aigua, convertint així l’arxipèlag en un territori més fràgil. Així mateix, el turisme és la principal activitat econòmica a les illes i, per tant, comporta un elevat consum d'aigua associat. A més, hi ha una relació estreta entre el turisme i els serveis ecosistèmics, així l’activitat turística depèn en gran mesura de la bona qualitat del recursos hídrics (per exemple, la qualitat de l’aigua de consum humà, la qualitat de l’aigua de bany, etc.). En aquest sentit, l'adopció de mesures de captació, consum, reutilització i ús sostenible de l'aigua és un requisit essencial per a la disponibilitat d'aquests recursos en quantitat i qualitat suficients a les nostres illes.
Actualment, el sector turístic a les Illes Balears viu una transformació cap a una destinació més sostenible i en l'àmbit de la gestió de l'aigua suposa un repte per desenvolupar mesures orientades a reduir el consum d'aigua, reutilitzar l'aigua i optimitzar els costos de consums d’aigua.
Aquesta jornada tècnica se celebra en el marc del projecte europeu LIFE+ WAT’SAVEREUSE i proporcionarà al sector hoteler informació sobre exemples de bones pràctiques de gestió de l'aigua. S'exposaran accions que reflecteixen l'impacte de la implantació de noves tecnologies per tal de promoure un canvi de paradigma i iniciatives que afavoreixin la conservació, l'eficiència i l'ús sostenible de l'aigua a la activitat turística.
----------
Projecte Life Wat'SafeReuse: https://lifewatsavereuse.eu/ca/benvinguts/
Programa Castellano: https://abaqua.cat/wp-content/uploads/2022/04/programa_ES.pdf
Programa Catal: https://abaqua.cat/wp-content/uploads/2023/02/programaCAT.pdf
PROGRAMA
9:15 h RECEPCIÓN DE LOS ASISTENTES.
9:30 h BIENVENIDA del Sr. Iago Negueruela - Conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball.
9:40 h BIENVENIDA de María Frontera - Presidenta FEHM.
9:50 h PRESENTACIÓN DEL PROYECTO Y DE LA JORNADA: Juan Calvo – Secretario General ABAQUA (Agencia Balear del Agua y Calidad Ambiental) i Xisco Mateu – Gerente AETIB.
10:00 h/10:30 h BLOQUE 1: CONTEXTO NORMATIVO Y DE PLANIFICACIÓN HIDROLÓGICA Y TURISMO Sra. Joana Mª Garau – D.G. Recursos Hídricos.
10:30 h/11:30 h BLOQUE 2: TECNOLOGIAS PARA EL AHORRO DEL AGUA EN EL TURISMO.
Actuaciones para reducir el consumo de agua - Experiencia Protur Hotels.
Sr. Alex Gutierrez – Técnico energético y medio ambiental en Protur Hotels
Reducción de la huella hídrica en la piscina de Campusport.
Sr. Luis Vegas – Gerente de la FUEIB (Fundació Universitat Empresa de les Illes Balears).
Implementación de ozono combinado con hipoclorito sódico en Eix Hotels.
Sr. Jaume Horrach – Director General de Eix Hotels.
Reducción de la huella hídrica en lavandería industrial con sensorización on line.
Sr. David Arbò – CEO de Polarier.
11:30 h COFFEE BREAK
12:00 h/12:40 h BLOQUE 3: TECNOLOGÍAS PARA LA REUTILIZACIÓN DEL AGUA EN EL TURISMO.
Reutilización de aguas residuales en EDAR de gestión propia en Portblue Club Pollentia Resort.
Sra. Celina Álvarez – Directora en SostenibleXXI, consultora de referencia en Portblue Club Pollentia Resort Robinson Cala Serena y el ciclo del agua.
Sr. Miquel Galmés – Director de Servicios Técnicos y Proyectos, Robinson Club
Ahorro de agua con especies mediterráneas en jardines turísticos.
Sr. Juan José Martorell – CEO en Urbient, jardinería y mantenimiento
12:40 h/13:30 h BLOQUE 4: MESA REDONA: SOLUCIONES DE APOYO A LAS INVERSIONES TRANSFORMADORAS EN RELACIÓN
A LOS RECURSOS HÍDRICOS.
Moderador: Sr. Joan Miquel Matas – Director del Clúster de la Indústria Química de les Illes Balears - CLIQIB
Sra. Joana Mª Garau – Directora General de Recursos Hídricos – GOIB.
Sra. Isabel Vidal – Directora General de Turismo - GOIB
Sra. María Frontera – Presidenta de la Federación Empresarial Hotelera de Mallorca.
Dr. Celso García – Grupo de investigación Glowater – Universitat de les Illes Balears – UIB.
13:30 h/13:45 h CIERRE. Sr. Miquel Mir - Conseller Medi Ambient i Territori – GOIB